عاوز تعمل اعلان ع النت وعاوز تختار مسوق كيف تتعامل مع الأمر؟

لو عاوز تعمل اعلان ع النت وعاوز تختار مسوق كيف تتعامل مع الأمر؟
1-‏ لو المسوق قالك هضمنلك ريتش عشرين مليار و مليار كومنت وخمسه مليار لايك ابعد عن هذا الشخص لأنه مش مسوق اصلا ده حافظ استهداف وبيجربه
2-‏ لو جابلك اسكرين من ريتش سابق ابعد عنه برضوا المسوق مش بتاع اسكرينات المسوق بيعمل ريبورت للعميل وده تقرير تفصيلي بفاتوره واحسبها براحتك تلاقيها في مصلحتك
‏*لماذا يجب عليك تجنب انواع اشباه المسوقين اللي فوق؟
لان ريتش صفحتك هيقع بعد فتره بسيطه لانهم اصلا بيبقي جايبلك بوست ضامن انه بيعجب الناس بس الناس دي لما بتدخل صفحتك بتكتشف ان صفحتك مفهاش بوست عاجبهم غير البوست ده ويلغوا اعجابهم بالصفحه
‏*انت خلاص بقيت صاحب صفحه ازاي تهتم بيها؟
الإجابه هي الكونتنت وفي روايه اخري المحتوي التركيز علي المحتوي بدقه هي الأهم
اخواتنا بتوع البيدجات المعروفه بأسم بيدجات المحن
لازم تكونوا فاهمين ان المحن انواع مينفعش اعمل بوست ممول محتواه مناسب للمجروحين وباقي بوستات الصفحه تبقي عن الناس الكابلز كده انت اسمك عكاك
ومينفعش اعمل بوست واستهدف الولاد والبنات وبعد كده اقضيها بوستات للبنات كده انت اسمك حكاك
الخلاصه في النقطه دي ان المحن انواع
محن للمجروحين
محن للكابلز
محن للسناجل
محن الصحاب
إلخ...
انت بقي اختار نوع واحد ماتعكش وتخلط الأنواع عشان ماتبوظش صفحتك
‏*انا همول بنفسي تنصحني بإيه؟ انصحك تكتر اهتمامات مناسبه لمجالك ومتوقفش ع شويه بيدجات كبيره من نفس نوع بيدجك لأن البيدجات دي انت ممكن تحطها بس ميكونش اعتمادك الأساسي عليها لأن انت ممكن تزود استهداف احسن منهم زياده ع استهدافهم هم وبرضوا مش كل البيدجات تحطها وخلاص شوف الأول محتوي البيدج بيركز علي ايه ولو مناسب لك حطها في الإستهداف مش هتخسر حاجه



اخيرا انت لو لسه بتستهدف جديد فكر بدماغك ازاي تستخرج استهداف مناسب من اكتر من ناحيه مش شرط تكون كلمات مفتاحيه في مجالك وده هيكون موضوع الجزء القادم من الشرج بكره بأذن الله
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة